A Dufour Yachts hajógyár megalapítója Michel Dufour francia mérnök és szenvedélyes vitorlázó, aki 1964-ben alapította hajógyárát La Rochelle-ben. Saját bevallása szerint sikerét a folyamatos fejlődésnek, fejlesztésnek köszönheti. Meggyőződése, hogy új anyagokat, új technológiákat érdemes a hajógyártás során keresni és alkalmazni. Ezt a vonalat viszi immár 50 éve a Dufour Yachts.
A Dufournál dolgozó vezetők, mérnökök és munkatársak mind elhivatott vitorlázók, így több oldalról biztosítják a tökéletességre való törekvést a fejlesztés és tesztelés során.
A Dufour vállalat elkötelezett amellett, hogy mindenhol jelen legyen a világon és kompromisszumok helyett választást, alternatívát jelentsen azoknak a hajósoknak, akik szeretik a technikai újításokat, hisznek a minőségben és hosszútávra terveznek. A Dufour meghallgatja az vásárlói igényeket, elvárásokat és ötleteket, majd ezek figyelembevételével tervezi hajóit.
Az évek során...
Az üvegszál rétegeket levegő kiszívásával gyantával impregnálják. Ez az a fejlett technológia, mely széles körben elterjedt a kompozit iparban. Ennek eredményeként az összetett anyagok gyártása során kiváló mechanikai minőséget lehet elérni.
Előnyök: jelentős strukturális súly/teljesítmény arány
A két réteg közé gyantát fecskendeznek be és nyomás alá helyezve bele préselik az üvegszál rostokba. Ezzel a komplex technikával megsemmisítik az összes levegőbuborékot és megfelelő üvegszál/gyanta arányt érnek el. A fedélzet egy darabból készül átgondolt mérnöki megoldások révén kiváló belmagasságot eredményezve.
Előnyök: jelentős súlymegtakarítás / ezáltal lényegesen alacsonyabb súlypont ami jobb vitorlázási képességet biztosít amellett, hogy a héj szilárdsági tényezője hatványozottan erősödik.
A szendvics hajótest készítésénél az alkotó rétegeket megfelelő technológiai sorrendben válogatják össze (üveg,maganyag,üveg) majd gyantát fecskendeznek közéjük, vákuummal összepréselik és hagyják megszilárdulni. Az alkotórészek a kívánt hatás elérése érdekében változtathatóak. Napjainkban forradalmi áttörés volt, mikor az első generációs „Balsa” maganyagokat úgynevezett poliuretán zárt cellás hab lemezekre cserélték!
Előnyök: Lényegesen magasabb mechanikai jellemzők, jobb hangszigetelés és hőszigetelés, hajótest megnövelt hosszirányú szilárdság valamint párabeszívás lehetőségének megakadályozása.
A Dufour vállalat elkötelezett amellett, hogy mindenhol jelen legyen a világon és kompromisszumok helyett választást, alternatívát jelentsen azoknak a hajósoknak, akik szeretik a technikai újításokat, hisznek a minőségben és hosszútávra terveznek.