Miként a hajótest, úgy a fedélzet is üvegszálból készül, de teljesen más eljárással. Ahogy azt az első részben már bemutattuk, minden hajótestet kézzel építenek, rétegelt üvegszálból, gyantából, nyitott öntőformákban.
Ezzel ellentétben a fedélzet egy kétrészes (alsó és felső) zárt öntőformában készül, vákuum injektált technologiával. Az alkalmazott technoligia lehetővé teszi, hogy az elkészült fedélzet erős, és kabin felé eső része is tökéletesen megmunkált, sima felületű legyen.
Olyannyira, hogy az elkészült hajónak már nem lesz szüksége mennyezeti burkolatra. Amire viszont szükség van az a kifinomult mérnöki munka és maximális figyelem a teljes építés során, minden részletre kiterjedően.
Kifinomult mérnöki munka és maximális figyelem.
A munka az öntőforma alsó részével kezdődik. A vákuum injektált technológiával készült fedélzetek gyártásakor bevonják az alsó öntőforma felületét egy különlegesen rétegelt üvegszállal, és megerősítik a nagy teherbírású részeket. Ilyenek pl. a csörlőpad és az orrvitorla traveller körüli területek. Majd ezeket a rétegeket lefektetik az öntőforma alsó részére, amit korábban már lefújtak gél bevonattal. Ez a gélréteg lesz majd a hajó külső része.
Ezután a “felső részt”, összeresztik az alsó résszel, amit a gélezést követően kibéleltek egy sandwich anyaggal.
Ami ezután történik az igazi varázslat!
Persze valójában ez nem “varázslat”, de miután a két részt összeillesztették, akkor a szakemberek elkezdhetik “befecskendezni” a gyantát a öntőformába. A gyantát csöveken keresztül pumpálják be (fenti kép) az öntőformákba, majd az ezután két összezárt részt vákuum alá helyezik. Ez a folyamat garantálja a gyanta tökéletes eloszlását az üvegszál rétegek között. A végeredmény, egy erős fedélzet, többlet gyanta alkalmazása nélkül.
A vákuum injektált technologiával készült deck részek gyakorlatilag hibátlan, kész állapotban kerülnek ki az öntőformából. Az elkészült fedélzeteken a szakemberek kivágják az ablakokat és nyílásokat, illetve kifúrják a deck szerelvényekhez szükséges lyukakat. Mielött összeillesztenék a decket a hajótesttel, elkezdik beszerelni a fedélzeti szerelvényeket.
A vákuum injektált technologiának kös zönhetően a fedélzet kabin felé eső, belső része is tökéletesen sima lesz, és lehetővé válik egy tágas, nagy belmagassággal rendelkező orrkabin kialakítása (ugyanis itt már nincs szükség belső borításra) és megszületik az modern, letisztult Dufour Yacht kinézet, amit már ismerünk.
“Megszületik az modern, letisztult Dufour Yacht kinézet.”