A Dufour hajógyár története

A Dufour Yachts hajógyár megalapítója Michel Dufour francia mérnök és szenvedélyes vitorlázó, aki 1964-ben alapította hajógyárát La Rochelle-ben. Saját bevallása szerint sikerét a folyamatos fejlődésnek, fejlesztésnek köszönheti. Meggyőződése, hogy új anyagokat, új technológiákat érdemes a hajógyártás során keresni és alkalmazni. Ezt a vonalat viszi immár 50 éve a Dufour Yachts.

A Dufournál dolgozó vezetők, mérnökök és munkatársak mind elhivatott vitorlázók, így több oldalról biztosítják a tökéletességre való törekvést a fejlesztés és tesztelés során.

A Dufour vállalat elkötelezett amellett, hogy mindenhol jelen legyen a világon és kompromisszumok helyett választást,   alternatívát jelentsen azoknak a hajósoknak, akik szeretik a technikai újításokat, hisznek a minőségben és hosszútávra terveznek. A Dufour meghallgatja az vásárlói igényeket, elvárásokat és ötleteket, majd ezek figyelembevételével tervezi hajóit.

Michel Dufour

1964 – megalapítja hajógyárát La Rochelle-ben
1965 – megkezdik a nagysikerű Arpége hajók gyártását, melyből több, mint 1500 darab készült

Az évek során…

    • 1986 – bemutatják a Dufour 28, 32, 36, 37, 39 és 42 tipusokat
    • 1990 – es évek – a Prestige 54, 48, 56, 65 bemutatkozása
    • 1995 – létrejön a Classic sorozat
    • 1999 – a Dufour gyár újra bevezeti a Gib’Sea márkát
    • 2001 – partneri kapcsolat a híres Cantiere Del Pardo olasz hajógyárral
    • 2002 – Dufour 40 Performance bemutatása, mely a 2003. év hajója lett Franciaországban
    • 2003 – Dufour 34 és 44 Performance modellek bemutatása. A 34 Performance az év vitorláshajója Európában
    • 2004 – a Grand’Large sorozat bemutatása – új tervezőcsapat a Felci Design személyében
    • 2005 – Dufour 365, 385 és 455 bemutatása
    • 2006 – Dufour 325, 425, 485 és 525 bemutatása
    • 2008 – Dufour 45E Performance és Dufour 34E Performance bemutatása
    • 2009 – Dufour 405 Grand’Large és Dufour 40 E Performance bemutatása
    • 2010 – Dufour 405 elnyeri a “2010 év európai yacht-ja” díjat… és a fejlesztések folytatódnak…
    • 2012 – 4 új Grand’Large modell bemutatása: 380, 410, 450 és 560
    • 2014 – 2 új Grand’Large modell bemutatása: 350, 382

Gyártási technológia

Fedélzet: vákuum injektált technológia

Az üvegszál rétegeket levegő kiszívásával gyantával impregnálják. Ez az a fejlett technológia, mely széles körben elterjedt a kompozit iparban. Ennek eredményeként az összetett anyagok gyártása során kiváló mechanikai minőséget lehet elérni.

Előnyök: jelentős strukturális súly/teljesítmény arány

Injektálási technológia

A két réteg közé gyantát fecskendeznek be és nyomás alá helyezve bele préselik az üvegszál rostokba. Ezzel a komplex technikával megsemmisítik az összes levegőbuborékot és megfelelő üvegszál/gyanta arányt érnek el. A fedélzet egy darabból készül átgondolt mérnöki megoldások révén kiváló belmagasságot eredményezve.

Előnyök: jelentős súlymegtakarítás / ezáltal lényegesen alacsonyabb súlypont ami jobb vitorlázási képességet biztosít amellett, hogy a héj szilárdsági tényezője hatványozottan erősödödik.

Szendvics hajótest: vákuum technológia

A szendvics hajótest készítésénél az alkotó rétegeket megfelelő technológiai sorrendben válogatják össze (üveg,maganyag,üveg) majd gyantát fecskendeznek közéjük, vákummal összepréselik és hagyják megszilárdulni. Az alkotórészek a kívánt hatás elérése érdekében változtathatóak. Napjainkban forradalmi áttörés volt, mikor az elsőgenerációs „Balsa” maganyagokat úgynevezett poliuretán zárt cellás hab lemezekre cserélték!

Előnyök: Lényegesen magasabb mechanikai jellemzők, jobb hangszigetelés és hőszigetelés, hajótest megnövelt hosszirányú szilárdság valamint párabeszívás lehetőségének megakadályozása.