Modellév: 2022
Hajóhéj gyártási technológiája: Infusion
Fedélzet gyártási technológiája: Vákuum injektált
Virtuális séta

A legújabb Dufour helykínálata nagyobb, mint bármelyik másik hajó a méretkategóriában.
A Dufour az elmúlt évtizedek során számos átalakuláson ment keresztül – és mégis mindig hű maradt önmagához. Az egyik állandó elem Umberto Felci, olasz tervező, akinek „tollából” a legutóbbi három generáció származik. És bár a Dufour 37-et kényelmes túrázásra optimalizálták, vannak benne sportos elemek is. A fedélzet felé keskenyedő hajótest és a vízvonal fölött elhelyezkedő peremek miatt stílusában olyan modern óceáni vitorlásokra emlékeztet, mint a Class 40 vagy az Imoca 60.
Hosszához képest azonban a Dufour meglepően széles – szélesebb, mint bármelyik közvetlen versenytársa. A jelenség az orrban a leginkább feltűnő, mely a tat felől nézve hamar teltté válik. Umberto Felci azonban ízlésesen elegánssá tette ezt a részt, vizuálisan megnyújtva a szabad oldalmagasságot.
Nicolas Bérenger, vezető termékmenedzser: „Mivel ez a hajó sokkal nagyobb életteret kínál, mint a 32-es és mint elődje, a Dufour 360, olyan típusmegjelölést választottunk, amely a legjobban tükrözi ezt.”
És valóban, a gyárnak sikerült olyan tágasságot teremtenie, amely ebben az osztályban korábban ismeretlen volt. A Dufour nem kevesebb, mint három felszereltségi változatot kínál az új modellhez:
Mindegyik változat rengeteg helyet kínál a fedélzeten. A kormányállást a lehető leghátrébb helyezték, amivel megnövelték a teret. A kokpitpadok alacsonyak, de jól méretezettek, viszont a nagy és tágas hátsó kabinok miatt szűkös bennük a tárolókapacitás (és csak jobb oldalon van). Kiegészítésként azonban a jobb oldali kormányállás alatt található egy jó köbméteres rekesz.
A viszonylag széles oldalfedélzeteknek köszönhetően az előre vezető út biztonságosan járható. Az orrfedélzeten, a felépítmény előtt nagy felület invitál napozásra, de elegendő helyet kínál egy dingi számára is. Itt a horgonykamra fedele sem zavarja meg a vizuális egységet, a szekrény az orrkabin felől érhető el.
Mélyre nyúló kormánylapjának köszönhetően a Dufour 37 megbízhatóan manőverezhető, motorozva és vitorlázás közben is közvetlenül reagál a kormánymozdulatokra, jó visszajelzéseket ad. Tíz-tizenkét csomós szélben 5,6-6,1 csomó között cirkál, genakker alatt 7,5-8,4 csomó közötti értékeket mutatnak a műszerek. 16 csomóban folyamatosan 8-9 csomó között halad ejtett menetekben, míg cirkáláskor stabilan tartja a 6,5 csomót, valamint a 45 fokos szöget a széltől.
Nem csalódik benne az sem, aki komfortja miatt választja a modellt, a 37-es a méretéből fakadó korlátokon belül igazi csoda. Bár a bejárat közelében lévő fedélzeti merevítő lokálisan csökkenti a belmagasságot, a szalonban már minden rendben. A világos fa elemek, a világosszürke kárpitok és munkafelületei, valamint a nagy fedélzeti és oldalsó ablakok rendkívül hívogatóvá teszik a belteret.
Összesen hat fekvőhely van a három kabinban, ehhez jön még kettő a szalonban. Ha lemondunk a második hátsó lakrészről, nagyobb fürdőt és tárolóhelyiséget kapunk cserébe. A fekvőhelyek alatt és a fenti szekrényekben rengeteg a tárolóhely. Az orrkabinban hatszögletű a matrac, de mellé behelyezhetők háromszög alakú párnák, amiknek köszönhetően a fejrész 2,37 méteresre szélesedik. A hátsó kabinok fekvőhelyei 2,02 x 1,50 méteres méretükkel több mint megfelelők.
Hogy megéri-e a pénzét? Ez elsősorban az egyéni igényektől és költségvetéstől függ. Léteznek a piacon ekkora hajók kevesebb pénzért, de egyik sem kínál annyi helyet, annyi fényt, olyan modern kialakítást, mint a Dufour 37, és egyik sem nyújt nagyobb vitorlás élményt.
Teljes hossz: 10,77 m |
Max. szélesség: 3,8 m |
Merülés tavi tőkesúllyal: 1,6 m |
Alapvitorlázat: Telelattnis nagyvitorla - önváltó flock |
Genoa: 25,9 m2 |
Vízvonal hossz: 9,31 m |
Nettó tömeg: 1860 kg |
Üzemanyagtank mérete: 160 l |
Vitorlázat: 60 m2 |
Motor teljesítménye: 18,8 LE |
Hajótest hossz: 9,99 m |
Merülés: 1,9 m |
Víztartály mérete: 180 l |
Nagyvitorla: 33 m2 |
Opcionális motor: 30 LE |
bbmedia creative agency © 2023